Významnou událostí roku 2007, která v dlouhodobém horizontu ovlivní vývoj finské ekonomiky, byly všeobecné parlamentní volby (18. března 2007). Složení nové vlády, převážně ze středopravicových a pravicových sil v zemi, bude jistě mít v průběhu celého volebního období zřejmý dopad na reformní proces v zemi, případně i na nuance v obranné politice země. Po necelých pěti měsících od vzniku vlády lze zatím konstatovat, že k příliš radikálním krokům vláda nehodlá přistupovat – zatím dochází k vyjasňování vzájemných koaličních pozic uvnitř vlády.
Z hlediska bilaterálního obchodu se v roce 2007 nepředpokládají významnější změny.
Dostat na finský trh nový výrobek v podstatě znamená „vytlačit" z něj jiný - konkurenční. V tomto směru existuje pro české dodavatele šance vzhledem k tomu, že finské firmy mají zájem o vysokou kvalitu a samozřejmě také o cenu, kterou české firmy mají většinou výhodnější než srovnatelné výrobky západních výrobců. Z korespondence směrované v roce 2004 a 2005 na zastupitelský úřad ČR v Helsinkách a ze zkušeností obchodně-ekonomického úseku je zřejmé, že finské firmy mají mj. zájem především o dovozy komponentů strojírenské povahy. Podle názoru obchodně-ekonomického úseku existuje prostor pro spolupráci ve výrobní kooperaci např. při výrobě komponentů pro finální finskou výrobu strojů, zaoceánských lodí, kolových dopravních prostředků apod. Toto potvrzuje i statistika poptávek a tendrů na obchodně ekonomickém úseku. Určitým problémem v účasti na výběrových řízeních je skutečnost, že řada z nich je vypsána ve finštině, což často zahraniční výrobní a obchodní firmy odrazuje. Z posledních konkrétních příkladů poptávek a tendrů za poslední dva roky, které signalizují finský zájem o spolupráci s českými firmami, je možno jmenovat dále zájem např. o opravy a zvýšení výkonu turbín, konstrukční materiál, odlitky z oceli a hliníku, výkovky, lesní stroje pro opracovávání kulatiny, vybavení autoservisů, ocelové trubky, transformátory, těžké a lehké nákladní vozy, podvozky pro požární a cisternové vozy, požární vozy, karosérie pro sanitní vozy, tramvajové kolejnice, spojky pro železniční vagóny, vodiče, invalidní vozíky, spací pytle, uniformy a ochranné oděvy, svítidla, keramické dlaždice, hračky, sportovní potřeby aj.
Mimo to by společně mohly být realizovány též některé projekty na tzv. třetích trzích, podobně jako tomu bylo v minulosti například v oblasti energetiky (elektrárna Soma v Turecku, aj.).
Návštěvníci webu cundr.cz vložili k tomuto státu:
Chcete umístit vlastní banner? Kontaktujte nás.
Elbrus (5642m.n.m), nejvyšší hora Evropy, byla po několik let mou „fatamorgánou“. Čím víc mě zaměstnávala myšlenka zdolat ji, tím víc mi připadalo „obyčejné“ vyrazit na ni...
Čtěte více z deníku Článek
Více z podcastu
Více ze sekce odkazy
Reklama: