Významnou událostí roku 2007, která v dlouhodobém horizontu ovlivní vývoj finské ekonomiky, byly všeobecné parlamentní volby (18. března 2007). Složení nové vlády, převážně ze středopravicových a pravicových sil v zemi, bude jistě mít v průběhu celého volebního období zřejmý dopad na reformní proces v zemi, případně i na nuance v obranné politice země. Po necelých pěti měsících od vzniku vlády lze zatím konstatovat, že k příliš radikálním krokům vláda nehodlá přistupovat – zatím dochází k vyjasňování vzájemných koaličních pozic uvnitř vlády.
Z hlediska bilaterálního obchodu se v roce 2007 nepředpokládají významnější změny.
Dostat na finský trh nový výrobek v podstatě znamená „vytlačit" z něj jiný - konkurenční. V tomto směru existuje pro české dodavatele šance vzhledem k tomu, že finské firmy mají zájem o vysokou kvalitu a samozřejmě také o cenu, kterou české firmy mají většinou výhodnější než srovnatelné výrobky západních výrobců. Z korespondence směrované v roce 2004 a 2005 na zastupitelský úřad ČR v Helsinkách a ze zkušeností obchodně-ekonomického úseku je zřejmé, že finské firmy mají mj. zájem především o dovozy komponentů strojírenské povahy. Podle názoru obchodně-ekonomického úseku existuje prostor pro spolupráci ve výrobní kooperaci např. při výrobě komponentů pro finální finskou výrobu strojů, zaoceánských lodí, kolových dopravních prostředků apod. Toto potvrzuje i statistika poptávek a tendrů na obchodně ekonomickém úseku. Určitým problémem v účasti na výběrových řízeních je skutečnost, že řada z nich je vypsána ve finštině, což často zahraniční výrobní a obchodní firmy odrazuje. Z posledních konkrétních příkladů poptávek a tendrů za poslední dva roky, které signalizují finský zájem o spolupráci s českými firmami, je možno jmenovat dále zájem např. o opravy a zvýšení výkonu turbín, konstrukční materiál, odlitky z oceli a hliníku, výkovky, lesní stroje pro opracovávání kulatiny, vybavení autoservisů, ocelové trubky, transformátory, těžké a lehké nákladní vozy, podvozky pro požární a cisternové vozy, požární vozy, karosérie pro sanitní vozy, tramvajové kolejnice, spojky pro železniční vagóny, vodiče, invalidní vozíky, spací pytle, uniformy a ochranné oděvy, svítidla, keramické dlaždice, hračky, sportovní potřeby aj.
Mimo to by společně mohly být realizovány též některé projekty na tzv. třetích trzích, podobně jako tomu bylo v minulosti například v oblasti energetiky (elektrárna Soma v Turecku, aj.).
Návštěvníci webu cundr.cz vložili k tomuto státu:
Chcete umístit vlastní banner? Kontaktujte nás.
**Neděle 30. 1. 2005** Je ráno a my míříme na Kibo Hut (4700m n/m). Je to 13 km a cesta trvá něco přes 5 hodin. Je cítit nedostatek kyslíku. Mladí viditelně zpomalují, některé bolí...
Čtěte více z deníku Výstup na Kilimandžáro, Kibo, Hut, Gillmans Point, Uhuru - Kilimandžáro den 11. a 12.
Více z podcastu
Více ze sekce odkazy
Reklama: