Kazachstán je členem OSN, OBSE (KZ se jako první neevropská země uchází o předsednictví v roce 2009), MMF, Světové banky, Evropské banky obnovy a rozvoje, Asijské banky rozvoje, Organizace islámské konference, Organizace ekonomické spolupráce, Organizace dohody o kolektivní bezpečnosti, Organizace středo-asijské spolupráce, Šanghajské organizace spolupráce.
V roce 1992 uzavřel Kazachstán dohodu o technické spolupráci s Evropskou unií. V roce 1995 se připojil k programu NATO Partnerství pro mír.
Kazachstánští vládní představitelé ve svých vystoupeních již delší dobu uvádějí, že do konce roku 2007 Kazachstán ukončí rozhovory pro vstup do WTO. Tento termín se jeví jako nereálný.
Viz 3.1.
První česko - kazachstánská dohoda byla podepsána v roce 1993 - O obchodně-ekonomické a vědeckotechnické spolupráci. V říjnu 1996 byla během návštěvy premiéra Kažegeldina v ČR podepsána Dohoda o podpoře a vzájemné ochraně investic. V průběhu návštěvy vládní delegace ČR 10. dubna 1998 byly podepsány dohody O zamezení dvojího zdanění a Dohody o boji proti organizovanému zločinu a nelegální distribuci drog a jiných omamných látek.
V roce 2003 byla ratifikována smlouva O spolupráci v mezinárodní silniční dopravě.
Před vstupem ČR do EU byla vypovězena smlouva O obchodně-ekonomické a vědeckotechnické spolupráci.
V průběhu oficiální návštěvy prezidenta ČR V. Klause v KZ byla v září 2004 podepsána mezivládní Dohoda o ekonomické, průmyslové a vědeckotechnické spolupráci (8.9.2004). Tato smlouva byla oběma stranami již ratifikována a vstoupila v platnost.
Česká republika je povinna na základě článku 307 Smlouvy o založení Evropského společenství uvést všechny své mezinárodně právní závazky do souladu s právem ES/EU. Z výše uvedeného důvodu česká strana navrhla v červenci 2005 renegociaci Dohody o podpoře a vzájemné ochraně investic a vyzvala kazachstánskou stranu k expertnímu jednání. To se dosud se neuskutečnilo, neboť kazachstánská strana na výzvu české strany dosud nereagovala.
Návštěvníci webu cundr.cz vložili k tomuto státu:
Chcete umístit vlastní banner? Kontaktujte nás.
Ideální rychlost pro pohodu, vnímání okolí, výdej energie, přesuny na delší vzdálenosti a optimální zvládání nebezpečí je jízda na kole s bagáží. Všechny potřeby, důležité...
Čtěte více z deníku Po skutečných oddělených cyklostezkách Rakouskem.
Více z podcastu
Více ze sekce odkazy
Reklama: