Tunisko

Základní informace

  • 1.1. Oficiální název státu
  • 1.2. Rozloha
  • 1.3. Počet obyvatel, hustota na km?, podíl ekonomicky činného obyvatelstva
  • 1.4. Průměrný roční přírůstek obyvatelstva a jeho demografické složení
  • 1.5. Národnostní složení
  • 1.6. Náboženské složení
  • 1.7. Úřední jazyk a ostatní nejčastěji používané jazyky
  • 1.8. Administrativně správní členění země, hlavní město a další velká města
  • 1.9. Peněžní jednotka a její členění, používání jiných měn
  • 1.10. Státní svátky, obvyklá pracovní a prodejní doba
  • 1.11. Místní zvyklosti důležité pro obchodní kontakty
  • 1.12. Podmínky využívání místní zdravotní péče českými občany a občany EU
  • 1.13. Víza, poplatky, specifické podmínky cestování do teritoria
  • 1.14. Oblasti se zvýšeným rizikem pro cizince – vhodnost návštěvy s ohledem na politickou či jinou situaci v zemi
  • 1.15. Kontakty na zastupitelské úřady ČR v teritoriu (včetně generálních či honorárních konzulátů) – popis spojení z letiště a z centra města
  • 1.16. Kontakty na zastoupení ostatních českých institucí (Česká centra, CzechTrade, CzechInvest, CzechTourism)
  • 1.17. Praktická telefonní čísla v teritoriu (záchranka, dopravní policie, požárníci, infolinky apod.)
  • 1.18. Internetové informační zdroje
  • 1.19. Adresy významných institucí

1.1. Oficiální název státu

  • Tuniská   republika
  • Al Džumhúrija At Tunisia
  • La République Tunisienne
 

1.2. Rozloha

  • 162 155 km2 (z toho 25 000 km2 poušť)
 

1.3. Počet obyvatel, hustota na km?, podíl ekonomicky činného obyvatelstva

  • Počet obyvatelstva 10.175 tis. (r. 2005)
  • Hustota na 1 km2 63,8 obyv. (r. 2005)
  • Podíl ekonomicky činného obyvatelstva 46,4 %
 

1.4. Průměrný roční přírůstek obyvatelstva a jeho demografické složení

  • Průměrný roční přírůstek obyvatelstva, 0,99 % (r. 2005)
  • Demografické složení obyvatelstva 0–4 roky 8,0 %
    • 0–14 let 24,6 %
    • 15–64 let 68,6 %
    • 65 let a více 6,7 %
 

1.5. Národnostní složení

  • Arabové 97 %, Berbeři 1 %, Evropané 1 %, Židé 1 %
 

1.6. Náboženské složení

  • 98 % muslimové (islám sunnitského ritu), křesťané 1 %, židé a ostatní 1 %
 

1.7. Úřední jazyk a ostatní nejčastěji používané jazyky

  • arabština
  • ostatní nejčastěji používané jazyky: francouzština, méně angličtina, italština a němčina
 

1.8. Administrativně správní členění země, hlavní město a další velká města

  • 24 guvernorátů :
    • Tunis, Ariana, Ben Arous, Manouba, Nabeul, Zaghouan, Bizerte, Béja, Jendouba, Le Kef, Siliana, Kairouan, Kasserine, Sidi Bouzid, Sousse, Monastir, Mahdia, Sfax, Gafsa, Tozeur, Kébili, Gab?s, Médenine, Tataouine
  • Hlavní město Tunis (986,1 tis. obyv. v r. 2005), tzv. velký Tunis (2,2 mil. v r. 2004)
  • Další velká města: Sfax (260 tis.), Sousse (147 tis.), Kairouan (114 tis.), Bizerte (110 tis.), Gab?s (107 tis.), Gafsa (79 tis.), Monastir (57 tis.), Nabeul (56 tis.) a Mahdia (43 tis.)
 

1.9. Peněžní jednotka a její členění, používání jiných měn

  • tuniský dinár (TND) = 1 000 millimů
  • používání jiných cizích měn zákon nedovoluje
 

1.10. Státní svátky, obvyklá pracovní a prodejní doba

Hlavní státní svátky:

  • 1. leden Nový rok
  • 20. březen Svátek nezávislosti (státní svátek)
  • 21. březen Den mládeže
  • 9. duben Den mučedníků
  • 1. květen Svátek práce
  • 25. červenec Den republiky
  • 13. srpen Den žen (rodiny)
  • 7. listopad Den změny (nástup prezidenta Ben Aliho k moci)

Náboženské svátky:

Kromě státních svátků jsou v Tuniské republice dny volna 4 muslimské pohyblivé svátky, závislé na lunárním kalendáři :

  • Aid Esseghir (El-Fitr) 2 dny
  • Aid El Kebir (El-Idha) 2 dny
  • Ras El Am El Hijri 1 den
  • Mouled l den

Pozn.: Doporučuje se, zejména před první návštěvou teritoria, se informovat, buď na ZÚ Tuniska v Praze nebo u svého tuniského partnera, zda v termínu předpokládané cesty nejsou v Tunisku dny pracovního klidu (svátky státní nebo náboženské), příp. jiná omezení pracovní aktivity (např.Ramadán).

Obvyklá pracovní doba a prodejní doba

Instituce, jako např. ministerstva, banky apod. mají v pondělí až pátek pracovní dobu podobnou pracovní době v České republice, tzn. v pondělí až  čtvrtek od 8.00 do 12.00 hod. a odpoledne od 14.00 do 18.00 hod. V pátek pracovní doba začíná v 8.00 a končí ve 14.00 hod. Některé instituce i v pátek pracují až do 18 hod. V sobotu  je pracovní doba stanovena od  9.00 hod. do 13.00 hod. Sobota je také dnem školní docházky.

V letních měsících  (červenec a srpen)  je z důvodu extrémně vysokých  teplot (40 až 50 stupňů Celsia) a také v průběhu postního měsíce Ramadánu zkrácena pracovní doba (z důvodu celodenního půstu) do 13.00 hodin.

Prodejní doba ve většině obchodů je do 19.00 hod, a to i v sobotu. V některých prodejních střediscích probíhá prodej i v neděli, avšak pouze do 13.00 hod.. V supermarketech (Carrefour) a hypermarketech (Geant) je prodejní doba srovnatelná s Evropou, tj. po celý týden od 9.00 hod. do 22.00 hod. (v postním měsíci Ramadánu je prodejní doba upravována, většinou od 9.00 nebo 10.00 hod. do západu slunce a pak, po hodinové přestávce, až do 23.00 nebo 24.00 hodin).

 

1.11. Místní zvyklosti důležité pro obchodní kontakty

Geografická poloha v blízkosti Evropy a bohatá historie řadí Tunisko mezi země, které byly po staletí ovlivňovány různými civilizačními proudy. Etnický základ dnešních Tunisanů tvoří Berbeři, kteří se během staletí mísili s Féničany, Římany, Byzantinci, Araby, Španěly, Turky, Italy a Francouzi. Ti všichni zde zanechali své stopy a více či méně ovlivnili následný vývoj.

K vyhlášení samostatné Tuniské republiky došlo v roce 1957 poté, co byl ukončen francouzský protektorát (1881 – 1956).  Samostatná tuniská společnost je proto mladá, ale platí, že tuniská klasická i moderní společnost lpí na rodinných tradicích a společenské hierarchii, v níž dominuje nejstarší člen rodiny. Na druhé straně nelze přehlédnout emancipovanost tuniských žen. Ty se dnes již na veřejnosti pohybují volně, běžně jsou uzavírána smíšená manželství. Tuniské ženy dnes mají volný přístup ke vzdělání a zastávají vysoké funkce v hospodářském i politickém životě. Je třeba k nim přistupovat s náležitým respektem a projevit jim minimálně tolik úcty jako mužům ve srovnatelném postavení.

Co do postavení žen ve společnosti a jejich uplatnění ve veřejném a profesním životě zaujímá Tunisko první místo nejen v Africe, ale i v celém arabském světě. Tuniské ženy jsou zastoupeny 72% ve farmacii, 42% v lékařských profesích, 40% ve vysokém školství, 35% ve vědě a výzkumu, 32% v advokacii a 27% v justici. V poslanecké sněmovně je 12% žen, ve vládě jsou ženy zastoupeny 14%.

V poslední době lze zaznamenat projevy zvýšené náboženské radikalizace, pro niž je charakteristická stoupající účast na modlitbách v průběhu dne, zejména v pátek odpoledne. Návrat k muslimským tradicím dokresluje i masovější nošení šátků, zakrývajících hlavy žen. Vzhledem k těmto zkušenostem je velmi těžké stanovit specifika platná pouze pro Tunisko, půjde spíše o specifika platná v arabském světě. Současně lze konstatovat, že Tunisko má nejstabilnější politický systém v zemích severní Afriky.

Obchodní jednání

Český obchodní partner by měl především vědět, že:

  • profesní jednání a chování tuniského partnera vychází z tradic a je determinováno arabskou kulturou a muslimským náboženstvím.
  • česká strana musí být při jednání vyzbrojena trpělivostí, adaptabilitou k prostředí, v kritických okamžicích musí ovládat své reakce a zvládat psychologii tuniské společnosti a arabské mentality
  • před zahájením jednání je vhodné získat (z věrohodných zdrojů místních či zahraničních) dostatek informací o svém protějšku, o jeho solventnosti a obchodních praktikách
  • nejvyšší tuniské obchodní kruhy vznikaly po staletí, proto je třeba počítat s tím, že mnohé rodiny obchodníků jsou  v rámci zemí Maghrebu často propojené a vzájemně spřízněné. Není proto vhodné poukazovat na negativní rysy, resp. problémy v jednáních s těmito národnostmi
  • při sjednávání obchodních schůzek a jejich průběhu je třeba počítat ze strany tuniského partnera s velkým smyslem pro improvizaci a se změnou plánů a dohod na poslední chvíli
  • tuniský obchodní partner rád vede dlouhé rozhovory, během nichž si prověřuje kvality svého protějšku, připravenost na jednání a postupně si tvoří celkový úsudek
  • česká strana musí tolerovat náboženské vyznání partnera a jím dodržované zvyklosti, tj. návštěvu mešity v určeném čase, páteční účast na polední velké modlitbě a pracovní omezení v době Ramadánu, která bývají důvodem k přerušení obchodního jednání
  • velká část jednání se odehrává v restauracích během oběda či večeře. Při konverzaci se lze dotázat na rodinu, děti, nevhodné jsou dotazy na životní partnery (manželku, manžela). Největším oceněním důvěry je pozvání k návštěvě tuniské rodiny. V tomto případě je třeba vědět, že:
  • tuniská obchodní rodina je uzavřená a jednotliví členové dbají na její dobrou pověst. Proto jakákoliv (i objektivní) kritika některého člena rodiny je považována za krajně nezdvořilou, útočící na čest rodiny.
  • při návštěvě tuniské rodiny nelze podcenit svůj reprezentativní vzhled. Samozřejmostí je čistota oděvu a obuvi, neopominutelný je i reprezentativní dar pro hostitele (není vhodné předávat alkoholické nápoje, byť luxusních značek).
  • tuniské společenské styky vyžadují od evropských partnerů náležitou pozornost už při navazování kontaktů. Základní zdvořilost, obřadnější pozdravy a podání ruky jsou pro Tunisana základem dojmu, který si vytváří o svém protějšku.
  • obědy, zejména večeře (z náboženských důvodů neobsahují vepřové maso) se skládají z vícero chodů a jsou zakončeny podáváním kávy nebo čaje. Poté je vhodné, aby se host taktně rozloučil a poděkoval za pohostinnost a to i v případě, že bude přemlouván, aby se ještě zdržel. Při loučení nesmí být opomenut žádný člen rodiny, větší pozornost je třeba věnovat starším rodinným příslušníkům.

 

 

1.12. Podmínky využívání místní zdravotní péče českými občany a občany EU


Mezi Českou republikou a Tuniskou republikou existuje dohoda o spolupráci v oblasti zdravotnictví. Nicméně je rozdílně vykládána jak českou tak i tuniskou stranou.

Tuniská strana odmítá výklad, podle kterého by měla poskytovat bezplatnou zdravotní  péči pro občany České republiky v případě jejich onemocnění nebo úrazu. Proto je pro české občany, cestující do Tuniské republiky, nezbytné vybavit se zdravotním připojištěním pro pobyt v zahraničí. Na druhé straně lze konstatovat, že lékařská péče v Tuniské republice je na  dobré úrovni a poměrně dobře organizována, zvláště v soukromých klinikách.V případě hledání  lékařské pomoci je nejvhodnější obrátit se na  příslušný  personál  hotelu,  který zajistí převoz do zdravotnického  zařízení.

 

1.13. Víza, poplatky, specifické podmínky cestování do teritoria

Adresa Velvyslanectví Tuniské republiky v Praze:
Nad kostelem 8,
147 00 Praha 4-Braník
Tel.: 244.460.652-3, fax: 244.460.852

Konzulární oddělení Velvyslanectví Tuniské republiky v Praze je otevřeno v  pondělí-pátek od 9.00 do 12.00 hod. Pro individuální turistiku jsou povinná víza; pro pobyt organizovaný cestovními kancelářemi vízová povinnost odpadá. Vízum se vydává maximálně na 3 měsíce a vyřízení trvá  zpravidla méně než jeden týden.  K vystavení víza jsou nutné 2 fotografie; poplatek pro jednorázové turistické vízum činí v současné době 800,- Kč, pro více vstupů 3000,- Kč.  Pozn.: Přesná výše poplatku za vízum závisí na kurzu koruny vůči dolaru.

K  l. lednu 2000 vstoupila v platnost dohoda mezi vládou ČR a vládou Tuniské republiky o zrušení vízové povinnosti pro držitele diplomatických a služebních pasů ČR a pro držitele diplomatických a zvláštních pasů Tuniské republiky.

Podmínky vstupu občana ČR do Tuniska:

Doklady potřebné pro vstup občanů ČR na území Tuniské republiky :

  • cestovní pas, jehož platnost přesahuje 3 měsíce od data plánovaného ukončení pobytu,
  • vízum
  • vyplněná hraniční průvodka, jejíž 1. část se odevzdává pohraniční kontrole při příjezdu do země, 2. část při odjezdu ze země (hraniční průvodky distribuuje letecká před přistáním nebo lodní společnost po vstupu na loď)

Celní a devizové předpisy

Dovoz

  1. dovoz alkoholu: bezcelně je možné dovézt alkoholické nápoje a) do obsahu 25 % alkoholu 2 litry na osobu, b) nad 25 % alkoholu 1 litr na osobu
  2. dovoz tabákových výrobků je povolen osobám nad 17 let: bezcelně je povolen dovoz 400 ks cigaret, 100 ks doutníků nebo 250g tabáku na osobu
  3. ostatní předměty: bezcelně je možné dovézt 1/4 litru parfému a 1 litr toaletní vody na osobu, dále jednotlivé dárky, jejichž hodnota nepřesahuje cca 220 Kč za kus
  4. dočasný dovoz: dočasně lze dovézt a poté vyvézt bezcelně - osobní automobil, karavan, soukromé letadlo, motocykl, motorový člun, z osobních věcí - max. 2 fotoaparáty, 20 filmů pro vlastní potřebu, 1 kameru s max. 20 filmy, přenosné rádio, sportovní potřeby, campingové vybavení, hudební nástroje, jeden dalekohled, jeden přenosný psací stroj, 1 přenosný přehrávač, dva dětské kočárky, 1 jízdní kolo a 1 osobní počítač

Zákaz dovozu:

  1. zbraně, kromě řádně registrovaných loveckých, explozivní materiál, omamné a psychotropní látky, pornografii a jiné předměty ohrožující bezpečnost, zdraví a morálku

Finance :

Je povolen dovoz veškerých cizích deviz, cestovních šeků, platebních i kreditních karet, existuje však limitní částka dovozu hotovosti, která odpovídá cca 22 000 Kč,v případě částky převyšující uvedenou hodnotu, je třeba o tom informovat při celním a devizovém odbavení při příjezdu, případný vývoz nedeklarované částky deviz je sankcionován odebráním peněz a pokutou ve výši odebrané částky, případně dalšími úředními průtahy.

Výměnu volně směnitelných měn na místní měnu se doporučuje uskutečnit buď v letištních směnárnách po příletu, nebo v hotelové směnárně v místě ubytování. Pro případ neutracení veškerých dinárů před odletem se jeví jako užitečné uschování dokladu o provedené směně, na jehož základě lze před opuštěním země provést směnu z místní měny na volně směnitelnou měnu zpět. Výše zpětné výměny by neměla překročit částku odpovídající 100 TND.

Směnný kurz  26. září 2007

1 EUR = 1,751 TND

1 USD = 1,238 TND

Vývoz

K vývozu místní flóry a fauny je zapotřebí potvrzení ministerstva zemědělství, vývoz antických starožitností je možný pouze se souhlasem ministerstva kultury, které vydá k tomuto účelu povolení. 

Z Tuniska není povolen vývoz deviz v hodnotě přesahující 22 000 Kč, stejně tak není povolen jakýkoliv vývoz tuniských dinárů. V případě zůstatku peněžní hotovosti v TND je možné  za podmínky předložení dokladu o nákupu TND provést směnu. Kontrolu vývozu deviz a dinárů pravidelně provádí celní kontroloři po pasovém odbavení na mezinárodních letištích.

Zdravotní péče

Do Tuniska je třeba cestovat s řádným zdravotním a cestovním pojištěním. Tunisko disponuje státními i soukromými zdravotnickými zařízeními. V případě zdravotních obtíží se doporučuje žádat o radu a eventuální přivolání lékařské pomoci ubytovací zařízení (zprostředkuje zpravidla  recepce v hotelu). Pokud dochází k hospitalizaci, občané ČR mívají problémy v komunikaci s místním personálem z důvodu jazykové bariéry. Partneři asistenčních služeb, kteří vyřizují pojistnou událost, většinou nejednají dostatečně operativně. Lékařský personál je většinou na dobré profesionální úrovni, soukromá i státní zařízení většinou disponují moderními zdravotnickými přístroji. V obou sektorech však zaostává péče středního zdravotnického a administrativního personálu.

Povinné očkování neexistuje, pouze se doporučuje očkování proti hepatitidě A a B.

Řidič  motorového vozidla  musí  při vstupu do Tuniska předložit potvrzení o vlastnictví motorového vozidla (příp. zmocnění od majitele vozidla), platný řidičský průkaz a doklad o mezinárodním pojištění.

Pro turisty, ubytované v hotelech, není povinnost se na policii přihlašovat; turisté ubytovaní v soukromí jsou povinni tak učinit do tří dnů.

 

 

1.14. Oblasti se zvýšeným rizikem pro cizince – vhodnost návštěvy s ohledem na politickou či jinou situaci v zemi

Specifika země

Tunisko je hospodářsky  značně závislé na turistice, z čehož plyne i zájem oficiálních míst zajistit maximální bezpečnost zahraničním návštěvníkům na většině svého území. Současný politický režim praktikuje maximální možnou policejní kontrolu celého území se zvláštním zaměřením na turistické oblasti. Turisté se mohou většinou obrátit na místní policii a při řešení např. krádeží mohou požádat o součinnost vedení hotelu, které vyhodnotí, které policejní složce je třeba případ oznámit a pomůže i v komunikaci (policejní zaměstnanec má většinou jen omezenou znalost cizích jazyků). Na policii je třeba si vyžádat doklad o oznámení krádeže či ztráty.

Vzhledem k charakteru politického režimu, je třeba striktně respektovat zákaz fotografování vojenských a policejních objektů, nádraží, letišť a dalších budov označených tuniskou státní vlajkou, což platí rovněž pro prezidentský palác a hlavní sídla místních HSP, sídlo tuniské státní televize nevyjímaje. Od roku 1980 je přísně zakázáno fotografovat židovské objekty, které jsou střeženy policií; k posílení ostrahy židovských objektů došlo naposledy na jaře 2004. Je třeba respektovat zákaz vstupu do okolí těchto objektů, pokud je vyčleněn kolem nich prostor s policejní hlídkou.

V Tunisku je třeba vzít na vědomí muslimský charakter země a přísnost náboženského směru, která zapovídá vstup nemuslimů do mešity. Během modlitby je zakázáno fotografovat věřící, a to i tehdy,  když svůj rituál provádějí mimo mešitu.

Fotografování běžných občanů ve starobylých částech měst může vyvolat konflikt, proto je třeba požádat o svolení fotografovaného.

Přestože Tunisko patří mezi muslimské země liberálního typu, je nezbytné přizpůsobit chování a oblékání zvykům této země. To platí také pro konzumaci alkoholu mimo místa určená ke stravování.

Ubytování

V místě ubytování je třeba při registraci upřesnit dobu odjezdu a termín opuštění pokoje. Doporučuje se také ověřit předem, které služby jsou či nejsou zahrnuty v ceně ubytování. Při příjezdu a odjezdu je třeba pamatovat na spropitné jak pro nosiče (cca 2 TND), tak pro pokojskou (cca 3 TND).

Hotely v Tunisku sice bývají dle úrovně služeb označeny příslušným počtem hvězdiček, toto označení však zpravidla neodpovídá evropskému standardu hodnocení.

Jazyk

Místní obyvatelstvo hovoří tuniskou hovorovou arabštinou, avšak úředníci, pedagogové, či duchovní komunikují i spisovnou arabštinou. V turistických zónách a kongresových centrech se cizinec běžně dorozumí francouzsky. Dalším jazykem, který však nedosahuje míry rozšířenosti srovnatelné s francouzštinou, je angličtina, popř. italština a němčina.

 

 

1.15. Kontakty na zastupitelské úřady ČR v teritoriu (včetně generálních či honorárních konzulátů) – popis spojení z letiště a z centra města

Adresa ZÚ ČR Tunis: Ambassade de la République Tch?que
98, rue de Palestine, 1002 Tunis-Belvéd?re
tel.: 00 216/ 71.780.456; 71.781.916
fax: 00 216/ 71.793.228
E-mail: tunis@embassy.mzv.cz,  tunis1@centrum.cz

Velvyslanec: Ing. Jaromír Přívratský (od 26. 02. 2004)

Konzulární odd.: Mgr. Martina Muchová
tel.: 00 216/ 71.780.456; 71.781.916
fax: 00 216.71.802.090

Obch.-ek. úsek: Ing. Pavel Bursa
tel.: 00 216.71.286.827
fax: 00 216.71.285.452

Pracovní doba pondělí - pátek 7.45–16.15 hod.

Spojení z letiště na zastupitelský úřad

Po příletu na mezinárodní letiště Tunis-Carthage je jedinou možností pro přesun do hotelu nebo na  ZÚ ČR použití místních taxíků. Na letišti není zastávka městské hromadné dopravy, ani kyvadlové přepravy do centra. Cesta jízdného taxíkem je 6 až 7,- TND. Doporučuje se zeptat se předem na cenu, protože někteří taxikáři argumentují tím, že jim nefunguje taxametr a cenu jízdného upravují směrem nahoru.

Z centra města (z Avenue Bourguiba) vede nejkratší trasa na ZÚ ČR takto: u velkých hodin na kruhovém objezdu na konci Avenue Bourguiba odbočit vlevo na Avenue Mohamed V. a pokračovat přímo směrem na Place Pasteur. Na 6. semafóru (u benzinové pumpy) odbočit vlevo a pokračovat přímo až k 2. semafóru. U něj odbočit  vpravo do rue de Palestine a dojet po ní až na Place d´Afrique, naproti němuž leží ZÚ.

 

 

1.16. Kontakty na zastoupení ostatních českých institucí (Česká centra, CzechTrade, CzechInvest, CzechTourism)

V současné době nemá žádná z výše uvedených českých institucí v Tunisku své zastoupení.

 

1.17. Praktická telefonní čísla v teritoriu (záchranka, dopravní policie, požárníci, infolinky apod.)

Praktická tel. čísla (město Tunis)

  • policie: 197
  • dopravní policie : 71. 281 577 ; 71. 284 420 (Police de circulation; Direction Générale)
  • odtahová služba SOS Remorque 801 211, 255 024
  • ambulance (SAMU): 190
  • letiště Tunis-Carthage : 71. 754 000; 71. 755 000
  • informace : 1200
  • požárníci : 198
  • lékařská pohotovost 24 hod. : Clinique de la Liberté, 134, Avenue de la Liberté, 1002 Tunis, tel. : 71. 800 288

          

 

1.18. Internetové informační zdroje

  • vláda: www.ministeres.tn
  • všeobecná stránka: www.infotunisie.com
    • www.tunisiaonline.com/neros (angl.)
    • www.ati.tn (Agence tunisienne d´Internet)
  • hlavní stránka: www.tunisie.com
  • ekonomická: www.investintunisia.com
    • www.tunisiaonline.com
    • www.cepex.nat.tn
    • www.tunisiaindustry.nat.tn.
    • www.tunisieinfo.com
    • www.tunisieinfo.com/privatisation
  • statistika: www.ins.nat.tn
  • centrální banka (BCT) www.bct.gov.tn
  • turistika: www.tourismtunisia.com
  • pošta a telekomunikace: www.annuaires.tn
 

1.19. Adresy významných institucí

Chambre de Commerce et d´Industrie de Tunis
1, Rue des Entrepreneurs, 100 Tunis, tel. 00 216.71/242.810, fax 354.744

Chambre de Commerce et d´Industrie du Nord
46, Rue Ibn Khaldoun, 7000 Bizerte Ennouri, tel. 00 216.72/ 431.044, fax 439.033

Chambre de Commerce et d´Industrie du Centre
Rue Chedly Khaznadar, 4000 Sousse Medina, tel.00 216.73/225.044, fax 224.227

Chambre de Commerce et d´Industrie du Sud
127 Rue Haffouz, 3000 Sfax Bab Bhar, tel. 00 216.74/ 296.122

UTICA - Union Tunisienne de l´Industrie, du Commerce et de l´Artisanat sdružení podniků a podnikatelů s celostátní působností
103, Avenue de la Liberté, 1002 Tunis, tel. 00 216.71/ 780.366, fax 795.528

API - Agence de Promotion de l´Industrie - vládní agentura sloužící k realizaci cílů státní strukturální politiky
63, Rue de Syrie, 1002 Tunis, tel.00 216.71/ 782.971, fax 782.482

APIE (nebo anglicky FIPA) - Agence de Promotion des Investissements Extérieurs agentura pro podporu zahraničních investic
63, Rue de Syrie, 1002 Tunis, tel. 00 216.71/ 782.971, fax 782.482

CEPEX - Centre de Promotion des Exportations vládní organizace na podporu exportu
28, Rue Ghandi, 1001 Tunis, tel. 00 216.71/ 350.344, fax 353.683

 


Informace o státu

Návštěvníci webu cundr.cz vložili k tomuto státu:

Podcast

Odkazy

komentuj

Komentáře / diskuse


Váš komentář:





Chcete umístit vlastní banner? Kontaktujte nás.


Reklama:

  • Doporučujeme také stránky ložiska těsnící materiály gufera
  • Úklidové práce v okresech Teplice, Most a Ústí nad Labem Úklid Teplice