OSN
Rada Evropy
OBSE
UNESCO
Evropská a středomořská organizace ochrany rostlin
Evropská konference o poštovní a telekomunikační administraci
Evropská konference ministrů dopravy
Evropská konference civilního letectví
Evropská organizace nejvyšších kontrolních úřadů
Evropská organizace satelitních telekomunikací
Evropská banka pro obnovu a rozvoj
Multilaterální agentura ochrany investic
Wassenaarská dohoda o kontrole exportu konvenčních zbraní
Celosvětová poštovní unie
Světová energetická rada
Světová meteorologická organizace
Světová celní organizace
Světová organizace intelektuálního vlastnictví
Světová zdravotnická organizace (WHO)
Světová turistická organizace
Sdružení nezávislých států (SNS)
Jednotný ekonomický prostor
GUAM
Dohoda k Energetické chartě
Dunajská komise
Smíšená komise ke Smlouvě o rybolovu ve vodách Dunaje
Schůzka stran Montrealského protokolu o substancích znečišťujících ozón
Komise pro ochranu mořského života Antarktidy
Komise pro ochranu Černého moře od znečištění
Konference smluvních stran Konvence o ochraně močálů
Konference stran Vídeňské konvence o ochraně ozónové vrstvy
Konference stran Konvence o ochraně biologické různorodosti
Konference stran Rámcové konvence OSN pro změny klimatu
Mezinárodní asociace pro kontrolu jakosti semen
Mezinárodní asociace rozvoje
Mezinárodní hydrologická organizace
Mezinárodní elektrotechnická komise
Mezinárodní kartografická asociace
Mezinárodní komise pro vědecký výzkum Středozemního moře
Mezinárodní mořská organizace
Mezinárodní organizace nejvyšších kontrolních úřadů
Mezinárodní organizace pro migraci
Mezinárodní organizace pro standardizaci
Mezinárodní organizace pro cukr
Mezinárodní organizace pro metrologii
Mezinárodní organizace komisí pro cenné papíry
Interpol
Mezinárodní organizace mořského satelitního spojení
Mezinárodní organizace práce
Mezinárodní organizace satelitního spojení - Intelsat
Mezinárodní organizace satelitního spojení - Intersputnik
Mezinárodní organizace civilního letectví
Mezinárodní organizace civilní obrany
Mezinárodní rada pro zrniny
Mezinárodní finanční korporace
Mezinárodní agentura pro atomovou energii
Mezinárodní kancelář pro pěstování a výrobu vína
Mezinárodní kancelář pro výstavy
Mezinárodní epizootická kancelář
Mezinárodní banka pro obnovu a rozvoj
Mezinárodní měnový fond
Mezinárodní úřad pro mořské dno
Mezinárodní telekomunikační unie
Mezinárodní unie pro ochranu nových druhů rostlin
Mezinárodní centrum vědeckých a technických informací
Sjednocený institut nukleárních výzkumů
Organizace pro průmyslový rozvoj při OSN
Organizace černomořské ekonomické spolupráce
Organizace pro zákaz chemických zbraní
Organizace pro rybolov v severo-západním Atlantiku
Organizace národních metrologických orgánů států Evropy
Organizace pro spolupráci železnic
Stálý arbitrážní soud
Světová asociace auto-magistrál
Středoevropská iniciativa
Zahraniční politika prezidenta L. Kučma a ukrajinské vlády byla dlouhodobě zatížena nerozhodným lavírováním mezi integračními nabídkami Západu a Východu. Prezident V. Juščenko a jeho vláda od začátku roku 2005 začali s intenzifikací realizace integračních záměrů západním směrem, jež deklaroval již prezident L. Kučma v r. 2002, ale více méně je ponechával v deklaratorní rovině. Tato nejednoznačnost ukrajinské zahraničněpolitické linie pokračuje dosud. V r. 2006 se do čela vlády vrátil V. Janukovyč, jehož vláda prakticky převzala vyzkoušený model tzv. „mnohovektorové“ zahraniční politiky, který pokračuje dodnes. V praktické rovině dochází k tomu, že jeden koncept (víceméně prozápadní) prezentuje ministerstvo zahraničních věcí (ministra zahraničí do úřadu jmenuje, v rámci své kvóty, prezident), které se snaží neopouštět cestu dříve již deklarované euroatlantické integrace země. Janukovyčova vláda je však více neutrální a fakticky odmítla (s poukazem na většinové veřejné mínění) rychlou integraci UA do NATO, avšak preferuje potencionální integraci s EU s tím, že neopouští ani těsné vazby s nejvýznamnějším sousedem – RF. Vztahy Ukrajina – EU jsou vymezeny Akčním plánem a Dohodou o partnerství a spolupráci, které, až v roce r. 2008 vyprší, budou nahrazeny novými dokumenty. Konkrétně se jedná o novou posílenou dohodou spolupráce mezi EU - UA. V polovině září 2007 proběhl v Kyjevě summit EU-UA, který konstatoval nutnost podpory UA v jejím evropském směřování, avšak poprvé se zde nejednalo o perspektivě ukrajinského členství v EU, ale o těsné spolupráci v rámci programu Evropské sousedské politiky (ENP). Cílem tohoto snažení je perspektivní přibližování UA evropským standardům a právnímu systému, výhledově podpořené vznikem společné zóny volného obchodu. EU si však klade podmínku, že jednání o zóně volného obchodu může být dovedeno do konce mj. až po vstupu UA do WTO.
Ve spolupráci s NATO Ukrajina usiluje o pokračování a rozvoj „vzájemně výhodné spolupráce“ a neklade již důraz na rychlé získání MAP pro vstup do NATO tak, jak tomu bylo v době vlády tzv. oranžové koalice. Změnu této pozice rovněž ohlásil V. Janukovyč během oficiální návštěvy Bruselu, čímž doma na Ukrajině vyvolal velmi emotivní debatu se zastánci rychlého členství v Alianci. I když se stále na Ukrajině diskutuje o tom, kdo skutečně určuje zahraniční politiku země (spor prezidenta versus vlády) je nyní víceméně jasné, že se Ukrajina brzkému členství v NATO velmi vzdálila. V podstatě lze konstatovat, i s ohledem na blížící se předčasné parlamentní volby 30.9. 2007, absenci tohoto tématu v zahraničněpolitických i bezpečnostních prioritách většiny klíčových politických subjektů. Strana Regionů V. Janukovyče však iniciuje brzké vyhlášení celonárodního referenda s cílem dosažení neutrálního (vně - blokového) postavení země. Ukrajinská armáda se však nadále účastní, v rámci nejrůznějších mezinárodních projektů, mnohých mírových zahraničních misí. Rovněž pokračuje částečná přeměna ukrajinských ozbrojených sil v rámci standardů NATO.
Ukrajina se zúčastňuje všech mnohostranných smluv a dohod, ke kterým je zavázána z titulu členství v mezinárodních organizacích (viz oddíl 3.1.).
Dvoustranná smluvní základna je tvořena dokumenty sjednanými před a po vzniku dvou samostatných států: České republiky a Ukrajiny:
Problém sukcese do smluv z bývalého období řeší Protokol mezi vládou České republiky a kabinetem ministrů Ukrajiny o dvoustranných smluvních vztazích mezi Českou republikou a Ukrajinou, který vstoupil v platnost 28. 2. 2000.
Dokument má zásadní význam pro činnost a další tvorbu dvoustranné smluvní základny, protože v přílohách stanovuje, které smlouvy z období SSSR zůstávají zachovány a které smlouvy pozbývají platnosti dnem vstupu v platnost uvedeného Protokolu.
Návštěvníci webu cundr.cz vložili k tomuto státu:
Chcete umístit vlastní banner? Kontaktujte nás.
1. Cesta Lima Arequipa 90 solu (mimo sezonu mene)Arequipa ubytovani pro dva 35 solu (hostal Jehuda, Tito ... ale je jichtam spousta)vstupy a tak 20 solutaxi: 2,50 solu ....První setkani s vyskou,...
Čtěte více z deníku Lima - Arequipa
Více z podcastu
Více ze sekce odkazy
Reklama: